Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Premature Baby tickers

公公在哪里?

有好几次,卓瀚有问起公公在哪里。以为只是好奇,怎么久没看到他。因为平时他也不怎么黏公公的。我 只是敷衍的答他,公公坐飞机了。看他没问下去,我也没刻意去解释。
一天晚上,刚好老公有在 。下面是我们在房里的电话。

瀚    : 妈咪,我要去hospital看公公。
妈咪: 为什么?
瀚    : 公公生病了!我要去hospital看公公。怎么久还没回来?老公: 公公回家了。
瀚    : 为什么我没看到他?
老公: 他去旅行了。去很远的地方,不会回来。
瀚    : 做么 去远远的地方,叫他回婆婆house 啦!
老公: 他坐飞机去了,不会回来了。
瀚    : 做么不要带我去?我要去。
老公: 你不可以去的。
瀚    : 喔。。。。。。!

话题完毕!!

4 comments:



HK said...

its time to explain 生老病死 to him

michelle said...

对啊!要跟他说了,骗他做莫呐???

Wyneth Chia said...

他明白吗?

Vickylow said...

Why dun explain to him about death?Somehow your need to be frank to children. I did talk to Chloe about this. Just explain to them in brief and short. Die already, sleep forever, unable to get up again, see him no more, sleep in a coffin and up to cemetery. That day you went to Nilai you should take the opportunity and explain to him. Dun underestimate your child. Surprisingly Chloe understand it and mentioned death when she saw it show in drama.